Известие

Collapse
No announcement yet.

Скоростна кутия M32 в Alfa 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от МИТАКА1654 Покажи съобщение
    Еба,това ще бъде гадно.Няма ли някаква защита?
    Успокоителното в случая е това, че системата предупреждава, че няма да се заключи воланът поради незнайни причини.

    Досега пък никога не ми е отказвало заключването.

    Ама рано или късно, ще и хвана спатиите, както на онова "hill holder unavailable" което вече не ми се появява.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:55.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #47
      Taя "екстра" за заключването на волана аз бих я премахнал генерално.
      По-добре да ми откраднат колата, отколкото да ми се заключи волана със 180.
      А и всъщност кой краде алфи?
      156 2.0TS

      Comment


      • #48
        Би трябвало да има механично обезопасяване - проста лостова система или жило между гнездото на ключа и ключалката на волана така, че ако има ключ в гнездото, ключалката да не може да се задейства, каквото и да прави управлението и.

        Но доколкото ми е известно, такова нещо няма.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:25.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #49
          В упътването и за ползвател и сервизното пише че веднъж отключен воланът и потеглила колата дори да не разпознава ключа няма да изгаси принудително нито двигател нито ще заключи волан.
          При гасене на двигателя обаче 3 секунди след изваждане на ключа, заключва волана.Ако колата се движи също не заключва волана дори при неработещ двигател и неразпознат ключ.

          Двигателя работи ли не заключва волана.

          А единствения случай е ако ви изгасне или вие изгасите двигателя и дори изключите от контакт и когато колата се движи по инерция и скоростта падне под 5 кмч, мисля на 3кмч заключва волана .

          На мен ми се случвало веднъж предизвикано от мен- пуснах съединителя рязко колата потегли леко с 5-6-8кмч, но двигателя изгасна при което аз натиснах съединителя и копчето за стартиране , но много леко и изключих от контакт като всичко угасна, точно преди да спре колата волана се втвърди -скоч их на спирачката но и без нея колата щеше да спре до 0.5-1.5 метра.Почти нямаше движение.

          Та няма как да се заключи волана и да не можете да управлявате колата.

          Тогава и аз се оцъклих и седнах да си прочета дали няма да ме изненада със 90-130кмч...

          А пък ключа не можете да го извадите защото колата го заключва...
          Аварийното вадене на ключа е вадите механичната част и я мушите в дупката до ключа и тогава вадите електронния ключ -това за в случай че се развали старт/стоп копчето и не можете да изгасите двигателя.

          По скоро волана се втвърдява може би поради изключване на сервото.


          Макар това ,,"познанията" ми да са нищожни в тази област в сравнение с тези на ЕКО му препоръчвам да си види акумулатора и да си го смени.

          И при мен с неподходящ/слаб акумулатор ми даваше разни фантомни грешки и колкото и да замерваха акумулатора все показваше "добро здраве".Като го смених с нов всякакви грешки изчезнаха...

          А не е да не съм го и зареждал стария акумулатор.То пък след първото зарежданe ми изгоряха 2-3 крушки...Ама може и да им е дошъл реда, знам ли....Предния собственик е сменял само изгорялата крушка, а аз на къси и дълги изгори ли едната, сменям и двете с нови.

          На една баба какъвто и силикон да и сложите все се си остава баба...и с акумулатора е така.
          Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 23:05.
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

          Comment


          • #50
            Няма жило, между електронният "гълтач" и заключването на кормилния прът.
            Защо? Защото електрониката се държи, много по-стабилно от механиката.
            Затова и предпочитам да летя на Airbus по fly-by-wire, вместо на Боинг, построен по праисторическата технология, fly-by-cable.
            Защото заключването на волана е обезпечено от изключително надежден алгоритъм, който разполага с прекрасна защита, за да не се заключи воланът по време на движение.
            Само глупак би помислил, че може това да стане, и то при скорост 180км/ч.
            1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

            Comment


            • #51
              "Oбезпечено от изключително надежден алгоритъм, който разполага с прекрасна защита"
              Това думи от някоя "прекрасна" реклама на Телешопа ли са? Космодиск? Магнитните наколенки?

              По-големи глупости не бях чел скоро.
              Особено пък за електрониката и механиката. На 20тата година всички потенциометри и моторчета на drive-by-wire системата при колите са приключили земния си път.
              А дросела с жило ще преживее и третата световна война.
              156 2.0TS

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                "Oбезпечено от изключително надежден алгоритъм, който разполага с прекрасна защита"
                Това думи от някоя "прекрасна" реклама на Телешопа ли са? Космодиск? Магнитните наколенки?

                По-големи глупости не бях чел скоро.
                Особено пък за електрониката и механиката. На 20тата година всички потенциометри и моторчета на drive-by-wire системата при колите са приключили земния си път.
                А дросела с жило ще преживее и третата световна война.
                Ти защо тогава изтъпяваш, да караш кола с електронен инжекцион?
                Купи си кола с карбуратор ДААЗ-2101 и обикновена газова, с вакуумен изпарител, и мирясай.
                1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                Comment


                • #53
                  Само където Airbus-а (и всички останали) на определен брой години се разкостват абсолютно до последното болтче докато остане само голата черупка, инспектира се до последното кабелче, документира се и се сглобяват по обратния ред, докато при 15-годишния "нов внос" не знаеш на кой ненормалник какво му е хрумнало да твори през годините в кварталния гараж.


                  Comment


                  • #54
                    Ами да, ако говорим само за надеждност и дълговечност, карбуратора няма конкуренция. Както и простата механика като цяло.

                    На село в гаража още имам един балкан и един иж, сипваш бензин, риташ и пали. 64' година производство.

                    По улиците все още може да се видят лади, москвичи, по селата работните коли масово са УАЗки. А 90% от френските и 'талянските тоалетни от 80те и ранните 90' години вече са по моргите. Тези които са по пътя им мигат габаритите като пуснеш мигач и им се вдигат оборотите като пробваш да пуснеш ел. стъклата, а задната чистачка работи само когато е сухо.
                    И всичките са с обикновени газови, щото "електронния им инжекцион" отдавна не работи.
                    Last edited by dhtj; d.m.y г., 00:35.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • #55
                      Е то с файтон още по-надеждно, пък и не зареждаш, спираш конете да се напасат с трева Добре са си новите технологии, стига да са подсигурени при евентуална повреда, не в един момент да останеш така:
                      https://youtu.be/gw-EXGqNlJ0


                      Comment


                      • #56
                        Да, да не се отклоняваме толкова от темата.

                        Само да напомня, че в близкото минало (преди 5-6 години) , тойота изтеглиха милиони коли за да им подменят педалите на газта (drive by wire, естествено) , защото имаше случаи в които педала сам си подаваше газ. В САЩ имаше доста смъртни случаи заради това.

                        Щом това е възможно, значи е съвсем нормално човек да се притенява да не му се заключи и волана.

                        https://www.ams.bg/content/toyota-ot...-evropa-007461
                        156 2.0TS

                        Comment


                        • #57
                          На мен ми се е случвало,Рено Меган от тия с картата вместо ключ,завъртя на стартер и се удари в стената вътре в сервиза,без да има човек вътре в колата,добре че не бях пред колата,че щеше да ме смачка.
                          alfa 159 1,8 mpi/lpg

                          Comment


                          • #58
                            Електрониката е хубаво нещо, но е уязвима от външни смущения.
                            Особено цифровата, каквато се ползва в случая.
                            Един мощен електромагнитен импулс и всичко умира.

                            Поради това, каквито и добре премислени алгоритми да работят на нея, опасност от неадекватно поведение винаги съществува.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Споко. Самолети летят с такива системи.

                              Виж за Алфи, наистина си е притеснително
                              Е, да, ама нали, едното е мислено, мислено и сложено. А понякога някои от мисленията на други се спестяват.
                              Пример - в Тойотата ми има резервно захранване за нея. Ако по някакви причини захранването (разбирай алтернатор) и акумулатора решат да умрат, изчезнат от захранващата линия на автомобила, как ще продължи да работи системата? В Тойота са сложили един мощен кондензаторен блок, на отделна линия само с такава цел, който може да осигури в такъв случай 2 пълни последователни спирания. Хайде сети се при Алфа дали го има този резервен вариант. Риторичен въпрос.
                              Аз се чудя точно за тази система защо Алфа са решили да я слагат, като нямат техническа нужда от нея. Всичко е заради "да си в час с времето". Иначе няма как да оправдаят цената на колата. И точно поради тази причина при Алфа не е баш спирачка-по-жица. Има си механична връзка от педала до хидравликата, ама при нужда.

                              Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение

                              По-големи глупости не бях чел скоро.
                              Особено пък за електрониката и механиката. На 20тата година всички потенциометри и моторчета на drive-by-wire системата при колите са приключили земния си път.
                              А дросела с жило ще преживее и третата световна война.
                              Приключили друг път. Правят проблем тези, евтините, при които има механичено триене за определяне на положението. При другите, като един елемент си е изчислен и направен да държи дълго време, то по-скоро няколко жила ще смениш от протриване, вместо един такъв безконтактен сензор.

                              Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                              Да, да не се отклоняваме толкова от темата.

                              Само да напомня, че в близкото минало (преди 5-6 години) , тойота изтеглиха милиони коли за да им подменят педалите на газта (drive by wire, естествено) , защото имаше случаи в които педала сам си подаваше газ. В САЩ имаше доста смъртни случаи заради това.

                              Щом това е възможно, значи е съвсем нормално човек да се притенява да не му се заключи и волана.

                              https://www.ams.bg/content/toyota-ot...-evropa-007461
                              Причината в случая не е конкретно в управлението-по-жицата.
                              Аналогичен пример с твоето жило - какво правим ако има някаква извивка, която кара жилото да се разкъсва - конструктивен недостатък? Натискаш педала на газта, късат се част от нишките и се заплитат в кожуха. Отпускаш педала, ама жилото си е блокирало на едно място. И какво правим в този момент с великата "стара" система?
                              Last edited by BO; d.m.y г., 12:15.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • #60
                                Ееех, едно време кви УАЗки имашеее...Не, че нещо, ама за колко случая на заключен волан на 159 в движение сте чули, чели, или сте ставали свидетели? По същата логика, "човек е съвсем логично да се притеснява" и, че може да го удари метеорит докато си кара по магистралата. Няма смисъл да сравняваме портокали и ябълки. ...
                                (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

                                Comment

                                Working...
                                X